dimecres, 14 de març del 2012

Ens visita l'escriptor Miquel Rayó



Les classes de cinquè i sisè, després d'haver llegit el llibre “Les ales roges” de Miquel Rayó hem pogut gaudir de la seva visita a l'escola i poder conèixer de primera mà detalls sobre el relat que hem llegit i sobre com és la feina d'un escriptor.
En Miquel Rayó s'ha sotmès a un autèntic interrogatori que ha resolt amb molta delicadesa i no ha escatimat temps ni paraules per a contestar les qüestions que li anàvem formulant. Del que ha dit volem destacar les següents frases:
“ no puc dir-vos quin és el llibre, que he escrit, que més m'ha agradat”
“ de petit volia ser caçador de lleons, però per sort no ho he estat, supòs que haver llegit un llibre anomenat “El cazador blanco” em condicionà a pensar això”
“ en Gabriel Janer Manila ha estat l'escriptor que més m'ha condicionat, a l'any 1969 vaig llegir “L'abisme” i vaig pensar que m'hagués agradat molt haver-lo escrit jo”
“ m'agrada molt la natura i escriure sobre ella”
“ sóc el soci número 8 del GOB, i crec que aquesta associació és necessària per evitar l'extinció d'espècies protegides i per la protecció d'espais naturals”
“ per escriure “les ales roges” vaig estar uns vint dies, va ser molt ràpid ja que era recordar experiències viscudes i per això fou fàcil escriure la història”
“ el primer llibre que em publicaren fou “Aucells esquius”, un llibret sobre aucells”
“ m'agrada molt escriure sobre aventures, natura, rondalles, contes fantàstics, sentiments de persones, records...”
Per acabar ens donar aquests consells per aquells que vulguin escriure:
  • Paciència
  • Constància
  • Sempre endavant, no cansar-se
  • Llegir molt, però molt
  • Consultar diccionaris
  • Consultar els mestres

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada