divendres, 25 de març del 2011

Setmana de sortides a l'escola

Aquesta setmana del 21 al 25 de març ha estat molt especial, quasi tots els cicles hem tengut sortides i els mateixos alumnes vos volen explicar com han anat les sortides.
Començam pel segon cicle que visitaren l'aeroport de Son Sant Joan. Aquí teniu les seves cròniques i les seves fotos. Esperam que vos agradin.

El dimecres 23 de març 3r i 4t vàrem anar d'excursió a l'aeroport de Son Sant Joan. Quant vàrem arribar a l'aeroport, una guia ens va contar el que feien allà. Primer vàrem veure com aterrava un avió a la pista nord. Després, vàrem anar a veure els bombers de l'aeroport i ens varen explicar que feien quant hi havia un incendi. Ens varen deixar tirar aigua amb la mànega petita. A continuació, vàrem anar a la sala d'arribades de l'aeroport i un guàrdia civil ens va ensenyar com passaven l'equipatge de mà per un escànner.
Andreu i Neo
Ens va agradar molt. Va venir una guia a explicar moltes coses. Vàrem anar a les pistes d'aterratge i vàrem veure un avió de devora. Després vàrem anar a veure els bombers i un d'ells ens va demanar què volien fer: anar a tirar aigua amb la mànega o escoltar coses dels bombers. Tots vàrem dir que la mànega. Va sonar l'alarma i un d'ells es va tirar pel pal de bombers. Vàrem anar defora i va venir un camió de bombers i va tirar molta aigua. Després, vàrem anar a berenar. Entràrem a l'aeroport: té dues plantes per passagers i dues de servei. Les maletes facturades passen almenys per quatre escànners.
Vàrem facturar a na Marta: pesava 25kg. Totes les que anaven a Alemanya estaven tancades. Vàrem baixar amb ascensor: primer passaven els de tercer i després els de quart. Quan era hora de partir ens varen fer uns regals de l'excursió.
Cati Lourdes i Aida
A l'excursió vàrem anar a veure els avions i els bombers. Amb els bombers ens varen ensenyar com es tira aigua amb la mànega. La guia que nomia Sandra ens va ensenyar com podem viatjar i com funcionaven les coses: per exemple els avions i els bombers. Vàrem anar a veure com es vesteixen els bombers, tenien ulleres,mascara,etc.També vàrem veure com aterrava un avió i també enlairar-se. Nosaltres vàrem veure la guàrdia civil, vàrem berenar al pati de l'aeroport i ens varen donar regals.
Rafa i Thomas
Va ser una excursió molt interessant, ens varen ensenyar el parc de bombers: ens varen ensenyar l´alarma i vàrem utilitzar la mànega petita.
Varem veure un avió aterrar i nosaltres estàvem a només 50 metres .La nostra guia, Sandra, ens va mostrar alguns llocs de l'aeroport, també ens varen mostrar la terminal hi havia sis pisos, el primer d'arribades i el segon pis era de passatgers. El tercer d'anades, hi havia quatre pisos que no vàrem veure, eren d'AENA. Per acabar ens varen donar regals. La tornada va ser divertida. Bruno i Bernat
La classe de 3r i de 4t, vàrem anar d'excursió a l'aeroport de Son Sant Joan.
Quant vàrem arribar, va venir una guia que nomia Sandra. Vàrem anar a fer una volta amb autocar per veure com aterraven els avions, llavors vàrem anar a veure els bombers i ens varen explicar moltes coses. Vàrem veure com un bomber es tirava pel pal d'emergències. Ens varen deixar tirar aigua amb la mànega petita.
També anàrem a berenar, quan acabàrem, anàrem a veure com passaven les maletes per l'escànner. També vàrem anar a veure per on passava
l´equipatge de mà. I un guàrdia ens va ensenyar com es veia per l´ordinador.
Quan ens anàvem na Sandra ens va regalar un parell de regals: una gorra , un estoig, un llibre...VA SER MOLT DIVERTIT!!! Zoe i Antònia

L'excursió a l'aeroport me va encantar, quan va tirar-se el bomber per la barra va estar molt bé. Vàrem veure tot quasi tot, ens varen donar unes targetes per poder entrar a llocs on no hi podia anar la resta de gent.
Vàrem aprende moltes coses sobre els bombers ,els avions i l'aeroport.
A l'autobús vàrem cantar cançons molt fort i les gravavem com a record.
També quan vàrem berenar me vaig seure a l'herba i vaig estar molt bé ,
vàrem jugar a “pilla pilla” després vàrem veure l'aeroport el vàrem acabar de
recórrer pujant unes rampes immenses. Al final ens varen donar uns regals.
Ariadna

A mi me va agradar molt. I als meus companys crec que també. Hi varen anar els nins i nines de 4t i els de 3r. Una guia nos va explicar tot. Primer vàrem veure com aterra un avió, després vàrem visitar els bombers de l´aeroport. També una policia ens va dir com funcionava un escànner, i al final la guia ens va dir si volem anar amb avió que hem de fer. Varen pesar na Marta una nina de 3r.
Bé com ja ho he dit em va agradar moltíssim aquesta excursió. Vincent.

L'excursió va ser un èxit . Vàrem tirar aigua amb una mànega. Ens ho vàrem passar pipa a l'aeroport i també vàrem anar a visitar els bombers. Aquests ens varen explicar tot el que feien. També vàrem veure molts d'avions aterrar i enlairar-se. Quan vàrem anar a veure l'avió aterrar hi havia una llebre al mig de la pista corrent com una loca. Varem anar els de 3r i 4t el 23 de març que era el dimecres. MOS O VAREM PASAR MOLT BÉ!!! VA SER L'EXCURSIÓ MÉS DIVERTIDA DEL MÓN!!! MARINA I ELLEN.

Aquí comencen les redaccions de l'alumnat de cinquè, així podreu llegir de primera mà el que opinen de l'excursió.

Ahir, 23 de març, les classes de 5è i 6è ens anàrem d'excursió. Primer visitàrem Pol·lèntia, una ciutat romana, na Maria del Mar era la nostra guia. Allà també visitàrem un petit museu amb escultures i objectes d'ús diari en temps dels romans i després ens ensenyaren una casa del jaciment arqueològic, ens explicaren un poc com vivien en aquell temps, i ens digueren que de tota la ciutat només un 10% estava explorat; però a mi m'hagués agradat veure el teatre, el fòrum, etc. Després ens anàrem al museu de Sa Bassa Blanca, na Amàlia i na Eva eren les nostres guies, visitàrem el parc d'escultures, eren gegants i molt originals; a mi em va agradar molt l'elefant. Després entràrem en una sala anomenada Sokrates, al centre hi havia l'esquelet d'un rinoceront del prehistòric i també hi havia uns quadres molt bonics d'uns artistes que jo no coneixia però que em resultaven bastant interessants. També férem un joc, el joc de les pistes, jo em vaig divertir bastant; al nostre grup érem na Francesca, na Xisca, en Miquel Jaume i en Marc ( No feren res) i jo. Llavors en arribar a Santa Eugènia ja anàrem cap a casa. Júlia

Anàrem a sa Bassa Blanca o també fundació Yannick i Ben Jakober. Al principi vàrem anar al museu de Pol·lèntia on hi havia escultures dels romans, un fòrum destrossat i un museu amb escultures, màscares, un jardí i retrats. Al final vàrem visitar el museu de sa Bassa Blanc, on hi havia escultures, com: un elefant sense orelles, una granota que tira aigua per la boca i cau a una petita fossa, dos porcs junts que formaven un petit banc, també un gran ca que treu la llengua, dues bolles juntes amb una molla, tres cabres dues de negres i una de blanca formant un triangle isòsceles, un camell amb dos geps, un cavall, una llibreria amb noms estranys als llibres, un quadrat que representava una càmera i un gat amb dues recades. Al final varem fer un joc molt divertit que consistia amb un paper que et donava pistes i tu havies de trobar l'escultura que era i posar les dades que et demanava. Gerard

Dia 23 de març els nins i nines de cinquè i sisè anàrem de excursió a Pol·lèntia i al museu de la Basa Blanca.
A jo com alumne de cinquè em va agradar més el museu de sa Bassa Blanca ja que era un museu diferent i tenia unes característiques diferents a tots el altres museus, per exemple que no estava dins una ciutat i per això tenia unes vistes de naturalesa molt boniques a més tenia uns jardins preciosos, també tenia unes escultures d'animals de pedra i cada un tenia un significat diferent i una cultura diferent, també férem una activitat molt divertida ja que havíem de trobar el significat i el nom de algunes escultures, per això m'agradaria tornar amb la meva família ja que no el vàrem poder veure tot. Pol·lèntia també em va agradar però menys ja que estava un poc menys complet, però em va agradar bastant ja que vàrem veure com era una casa romana, també anàrem a el museu de Pol·lèntia i ens explicaren com anaven vestits i quins estris de cuina empraven. Però en general em va agradar bastant. Ramon

Dia 23 de març la classe de cinquè i sisè varem anar a Pol·lèntia, una ciutat romana i na Mª del Mar, era la nostra guia i ens va explicar un poc com vivien, i com eren les sales i famílies d'abans.
No me va agradar molt.
Després vàrem anar a un museu, el museu de Sa Bassa Blanca. El museu era de la parella Ben i na Yannick Jakober. Els dos són escultors i artistes. Les nostres guies eren na Amàlia i n'Eva. Vàrem anar a una sala, on hi havia un esquelet de rinoceront, unes mascares de Perú i Nepal. També hi havia un xumet molt gran. Hi havien unes grans estàtues, d'animals. Eres molt originals. Vàrem fer un joc, el joc de pistes. El meu grup era: na Benita, na Clara, na Sònia i jo. Ens ho varem passar molt bé. Maria del Mar

Hem anat a Pol·lèntia a veure les runes romanes i després el museu de la Bassa Blanca. Vàrem veure escultures com: un ca, unes cabres, un hipopòtam, un camell, un elefant, i una granota. Després vàrem entrar dins la sala SOCRATES on vàrem veure un xumet de gegant, màscares, un esquelet de rinoceront prehistòric, quadres, i vidres que es reflectien amb la llum del sol.
Després d'estar una estona allà dedins vàrem jugar a un joc de cercar pistes i vàrem anar cap a Santa Eugènia. Toni.

El 23 de març de 2011 vàrem anar d'excursió a Pol·lèntia on ens varen explicar com eren els pobles dels romans.
Després ens va dur a un poble com els dels romans, però no tenia teulada ni finestres, era una casa de pedres, ens va explicar on era la cuina, el menjador, un dormitori... Quan havia acabat, vàrem tornar a l'autobús. Vàrem berenar, i unes dones estaven amb nosaltres, Eva i Amàlia, elles dues ens van explicar la parella, Ben i Yannick Jakober. Aquella parella eren molt rics i varen decidir construir escultures molt grosses. Vam veure: un ca, un elefant, una granota, un camell, uns conills, unes cabres, uns porcs, un bou, un xumet, un esquelet d'un rinoceront, un quadre que deia “CO2” ,etc. Després ens havíem d'agrupar amb dos de sisè i dos de cinquè, però el meu equip tenia cinc persones: Xisca , Júlia, Francesca, Marc i Miquel Jaume. Havíem de fer un joc de pistes, però els nins no ajudaven, només eren ses nines.
Al final vam pujar a l'autobús i vam anar a casa! Francesca Marta

Dia 23 de març amb 5è i 6è vam anar d'excursió al museu de la ciutat romana de Pol·lèntia, una dona que nomia Maria del Mar va ser la guia i va explicar-nos moltes coses sobre els romans i vam veure estàtues de deus i de persones importants de l'edat antiga, també hi havia plats, culleres, pelles i més coses d'aquell temps, també vam anar a una casa que vivien els romans i ens van explicar el seu dia a dia. Després vam anar al museu de la Bassa Blanca i ens van acompanyar unes dones que nomien: Amàlia i Eva. Vam veure moltes escultures com: un hipopòtam, un ca, un moix, una granota i a més d'animals vam veure altres coses i llavors vam anar a Sokrates que és un lloc davall terra que hi havia un xumet gegant, un esquelet de rinoceront i uns quants quadres molt bonics. Ens van explicar que cada escultura tenia un lloc d'origen, llavors vam fer grups de quatre persones o cinc i jo vaig anar amb el grup de: na Júlia, na Francesca, en Miquel Jaume i en Marc. Primer ens van donar un quadern i un bolígraf i llavors ens digueren que havíem de fer un joc de pistes que consistia en escriure les respostes de totes les pistes però els nins no feien gaire coses només fèiem la feina jo, na Júlia i na Francesca. Em va agradar molt el museu de la Bassa Blanca però el museu de Pol·lèntia no em va agradar massa perquè apart de que era petit no podíem fer fotos. Xisca

Dia 23 de març del 2011 el de cinquè i sisè vàrem anar a dos museu un que estava a Pol·lèntia un l'altre a les afores de Pol·lèntia.
Primer de tot vàrem anar a un museu molt petit de l'antiga civilització romana no em va agradar res la dona que ens explicava les coses, nomia Maria del Mar pareixia un poc antipàtica però me va ensenyar moltes coses que jo no sabia.
El segon museu em va agradar més perquè vàrem veure un esquelet d'un rinoceront, màscares de Nepal, Perú...
Les monitores eren més simpàtiques i nomien Eva i Amàlia. També vàrem veure un xumet molt gran, feia dos pans més que jo, en el jardí hi havia moltes escultures d'animals com un cavall, un toro, un camell, un ca, un moix...
Al final quan faltava mitja hora ens vàrem posar per grups de quatre i m'he va tocar en Lluís, en Tomeu i en Juanmi. Els grups eren per fer un joc de pistes va ser molt divertit al final el nostre grup vàrem quedar iguals només ens quedava mitja activitat en primer joc amb el grup de na Benita, Clara, Sònia i na Maria del Mar. Albert

El dia 23 de març vàrem anar a Pol·lèntia (Alcúdia) els de 5è i 6è. Vàrem entrar a dins la ciutat de Pol·lèntia.
Al principi a quasi ningú li va agradar perquè la que explicava era una mica
antipàtica. Al cap d'uns quants minuts vàrem anar a berenar a sa Bassa Blanca, que és un museu. Allà va ser molt més interessant perquè vàrem començar a veure les estàtues. Quan tots vàrem acabar de berenar vàrem fer parelles de 4 o de 5, dos de 5é i dos de 6é. Jo anava amb n'Aurora, na Margalida, en Joan, na Auba i en Gaspar. Dins el museu hi avia un xumet, els ossos d'un rinoceront, mascares, coses matematiques, ect... Auba

Primer vàrem anar al museu de la ciutat romana de Pol·lèntia, anàrem a un museu on vàrem veure unes escultures romanes de fa mils i mils d'anys la guia que ens va explicar coses es nomia Maria del Mar i també vàrem veure com era abans la ciutat a una maqueta i com es ara. Després vàrem anar a la ciutat romana, i la veritat es que no em va agradar molt perquè va ser avorrit, després vàrem anar al museu sa Bassa Blanca on primer vàrem berenar i després les guies es van presentar i es nomien Eva i Amàlia i a poc a poc ens varen ensenyar les escultures que estaven fetes de granit, marbre, etc. Estan esculpides per na Yannick i en Ben Jakober. Després vàrem anar a un museu i varem veure màscares de Perú i la Nepal, també vàrem veure un esquelet d'un rinoceront prehistòric i altres coses i per acabar vàrem fer un joc de pistes. Tomeu

Dia 23 de març, els companys de la meva classe i els alumnes de sisè anàrem a un museu a Pol·lèntia. A jo i com a molts de la meva classe no els hi va agradar molt. La cosa va canviar quant anàrem a Sa Bassa Blanca, tots esperaven aquest moment. A jo em va agradar molt i més veure totes les escultures tant grosses! Primer de tot n'Eva i n'Amàlia (les nostres guies) ens varen mostrar un sala: “La sala SoKraTES ” . Després començàrem un joc: “El joc de les pistes”. A jo em va tocar anar amb na Margalida, n'Aurora, n'Auba i en Gaspar. Al meu grup ens va costar molt, però al final vàrem veure les solucions a la part final. Dins l'autocar jo i n'Auba varem xerrar molt de les figures que aviem vist. Joan

Vàrem anar d’excursió a un museu que es deia Museu Bassa Blanca hi havia unes estàtues de granit, eren molt originals. Ens varen explicar un poc de cada cosa perquè no teníem molt de temps després, vàrem anar a un lloc a on també era un museu petit que els senyors havien construït per sentir-se a un altre món. Hi havia un esquelet d’un dinosaure de 120.000 anys menys les banyes, perquè les monitores varen dir que les seves ja varen desaparèixer com les ungles. També hi havia una xupa molt grossa, també hi havia màscares dutes del Perú i altres llocs. Després varen jugar a un joc de pistes que havies de trobar les estàtues anteriors i havies d'anotar de que estaien fetes etc. Me va agradar molt l’excursió. Benita