divendres, 30 d’octubre del 2009

Racó de lectura: L'aigua

De Racó de lectura


Fitxa de lectura: L'aigua

Nom: Joan Bibiloni Amengual.
Data: Dijous 1 d'octubre del 2009.
Títol: L'aigua.
Autor: Varis.
Il·lustració: Fina Rifa.
Editorial: La Magrana.
Col·lecció: L'esparver.
Personatges:
Autors que han escrit els poemes.

Resum:
Aquest llibre va de poemes d'amor, serralades com el Canigó, però els principals poemes van de l'aigua, el mar, etc...
El poema que m'ha agradat més és el titulat com (Canigó) cant IX l'autor és Jacint Verdaguer i el poema diu:
Davant planes
en l'ampla conca de Barrés
un llac hi havia
de l'astre rei mirall de dia
mirall florit
de les estrelles a la nit
i de la lluna.

Josep Carner que va néixer a Barcelona i va morir a Brussel·les es va llicenciar en dret i Filosofia i lletres. Va arribar a ser periodista, autor teatral, traductor i narrador. Jo de tots el poemes seus que he llegit i que no eren d'aquest llibre, tots varen ser d'animals.
Jacint Verdaguer va néixer a Folgueroles i va morir a Vallvidrera, Barcelona. Va ser sacerdot i va entrar al seminari de Vic. Jo crec que va començar devers els 18 anys a fer poemes perquè als 20 anys va guanyar els primers premis literaris. Dos poemes seleccionats foren (Aires de Montseny) i (Canigó).
També una altra poesia que m'agrada és.
Pirinenques
Els núvols blancs i flonjos van caient
lliscant per la ferrenya serra avall
del cel a grans bocins se van desfent
i baixen al silenci de la vall.

Comentari:
Aquest llibre de poesies m'ha agradat molt i el recoman per els meus amics que el llegesquin i també als qui li agradi la poesia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada